Daulat Tuanku

Daulat Tuanku

Selamat Datang

Assalamualaikum...
Semoga Seluruh penduduk Kampung Kuak Luar selalu diberkati dan dirahmati oleh ALLAH S.W.T

Segala yang tersilap harap dimaafkan. Apa - apa yang tersurat di dalam blog ini, tiada niat untuk menyakiti sesiapa. Hanya untuk renungan bersama.

Bacaan Al Quran

Selasa, 1 September 2009

Salam Merdeka

Assalamualaikum...
Dengan Nama ALLAH yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.
Kumulai bicara pada pagi ini dengan memuji segala kebesaran bagi ALLAH tuhan semesta alam. Selawat dan Salam kepada junjungan kita nabi muhammad s.a.w, para - para nabi , kepada ahli keluarga baginda, para sahabat baginda, para syuhada, para ulama' dan guru - guru.

Semalam genaplah 52 tahun kemerdekaan Negara kita yang tercinta ini MALAYSIA. Ulang tahun kemerdekaan tahun ini disambut pada bulan yang mulia yang penuh dengan keberkatan iaitu bulan ramadhan. Bulan yang dituntut kepada kita untuk memperbanyakkan ibadat dan bermuhasabahkan diri kita.

Marilah kita beriktikaf di dalam masjid pada bulan ini selama mana yang kita mampu walaupun hanya 5 minit. Bermuhasabahlah diri kita apakah yang telah kita lakukan kepada Negara , Agama dan bangsa kita. Apakah yang telah kita persiapkan tentang diri kita untuk bertemu yang maha kuasa. Sedangkan kita akan memperkemaskan diri untuk bertemu kekasih hati.

Fasa pertama ( fasa rahmat ) bulan ramadhan telah ditutup semalam dan kini kita telah memasuki fasa kedua ( Fasa Keampunan ) bulan ramadhan. Marilah kita sama - sama memohon keampunan daripada ALLAH s.w.t untuk diri kita, kedua ibu bapa, anak - anak, isteri - isteri , adik adik, abang abang , kakak kakak , saudara mara dan semua muslimin dan muslimat yang masih hidup ataupun telah meninggalkan kita. Sesungguhnya ALLAH akan mengampuni dosa - dosa orang yang memohon di fasa kedua ini. Ambillah dan kejarlah diskaun yang ALLAH berikan ini dan janganlah kita mengejar diskaun yang dikeluarkan Pasaraya - pasaraya di bulan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengumuman

1. Mesyuarat Kedua Penggal Kedua Dewan Rakyat ke 12 akan diadakan pada 15 Jun hingga 30 Jun 2009.

Setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang. (Dewan berehat jam 1.00 hingga 2.30 petang).











Prompt: Kalau maha nak tengok sidang parlimen kena buka ikut Internet Explorer tapi kalau maha tak nampak jugak maha download pemain enjin Internet Explorer ni :
Download Now


Siaran langsung juga boleh diikuti melalui website berikut :

1. Tv Pas.com
2. WebTv Pas
3. Parliement News

Pilih la maha minat tengok yang mana satu kat bawah ni. Kalau maha minat dengar radio lagi bagus kalau maha download Winamp Download sini