Daulat Tuanku

Daulat Tuanku

Selamat Datang

Assalamualaikum...
Semoga Seluruh penduduk Kampung Kuak Luar selalu diberkati dan dirahmati oleh ALLAH S.W.T

Segala yang tersilap harap dimaafkan. Apa - apa yang tersurat di dalam blog ini, tiada niat untuk menyakiti sesiapa. Hanya untuk renungan bersama.

Bacaan Al Quran

Jumaat, 11 September 2009

MB Turun ke Pengkalan Hulu

Assalamualaikum...

Dengan Nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang.
Ku mulai coretan pada hari ini dengan memuji tuhan sekalian ALLAH yakni ALLAH s.w.t. Kerana dengan kasih sayangNYA kita masih menghirup udara yang segar di bulan Ramadhan ini. Selawat dan salam kepada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w , ahli keluarga baginda, para sahabat baginda, para anbia' , para panglima perang yang syahid di jalan ALLAH terutama yang bersama dengan baginda menegakkan Agama Islam yakni agama yang di redhoi disisi ALLAH s.w.t.

Pada 8.9.2009 MB kita Dato' Sri Zambri Abdul Kadir telah melawat ke Pengkalan Hulu untuk menyerahkan sebahagian geran tanah kepada penduduk Pengkalan Hulu. Dalam sesi lawatannya ke Pengkalan Hulu bersama beberapa para exconya, MB telah memilih untuk bersama - sama dengan Penduduk kampung kita ( kampung Kuak Luar ) untuk berjemaah menunaikan solat Asar selain beramah mesra dengan penduduk kampung.

Dato' Zamri telah menunaikan sembahyang Asar bersama - sama penduduk di Pondok Pak Teh. Selepas menyampaikan beberapa amanat MB terpaksa bergegas ke Gerik kerana akan menyambut Tuanku Raja Muda yang dijangka tiba lebih awal di Gerik. Tuanku Raja Muda telah mencemar duli dengan mengadakan Jamuan berbuka puasa bersama rakyat di Kampung Bandariang.

Ribuan terima kasih kepada Dato' Sri Zambri kerana sudi untuk melihat walaupun hanya di dalam kereta pemandangan di kampung kuak luar. Diharap ini bukanlah yang terakhir Dato' Sri melangkahkan kaki ke Kampung kuak luar tetapi biarlah menjadi permulaan yang indah untuk Dato' Sri melangkah kembali ke sini. Sesungguhnya kecil tapak tangan, stadium lombong kami tadahkan untuk menyambut kedatangan Dato' Sri. Terima kasih juga kami ucapkan kerana Dato' Sri sudi untuk melihat sekolah Pondok dan membantu untuk mempertahankan sistem pondok ini.

Kami akan bersama - sama dengan Dato' Sri untuk mempertahankan keharmonian negeri Perak daripada anasir anasir jahat yang cuba untuk menjadikan negeri Perak ini huru - hara , InsyaALLAH. Sesungguhnya, harapan kami supaya DS dapat mengekalkan Agama kita yakni agama islam sebagai asas pegangan di dalam pentadbiran DS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pengumuman

1. Mesyuarat Kedua Penggal Kedua Dewan Rakyat ke 12 akan diadakan pada 15 Jun hingga 30 Jun 2009.

Setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang. (Dewan berehat jam 1.00 hingga 2.30 petang).











Prompt: Kalau maha nak tengok sidang parlimen kena buka ikut Internet Explorer tapi kalau maha tak nampak jugak maha download pemain enjin Internet Explorer ni :
Download Now


Siaran langsung juga boleh diikuti melalui website berikut :

1. Tv Pas.com
2. WebTv Pas
3. Parliement News

Pilih la maha minat tengok yang mana satu kat bawah ni. Kalau maha minat dengar radio lagi bagus kalau maha download Winamp Download sini