Daulat Tuanku

Daulat Tuanku

Selamat Datang

Assalamualaikum...
Semoga Seluruh penduduk Kampung Kuak Luar selalu diberkati dan dirahmati oleh ALLAH S.W.T

Segala yang tersilap harap dimaafkan. Apa - apa yang tersurat di dalam blog ini, tiada niat untuk menyakiti sesiapa. Hanya untuk renungan bersama.

Bacaan Al Quran

Khamis, 26 Februari 2009

Kenapa Harus Jadi Begini


Azazil suatu nama yang tidak asing lagi bagi kita. Bila menjelma malam terutama keseorangan minda kita selalu memikirkannya walaupun kita tidak sepatutnya memikirkannya kerana tidak ada apa yang patut kita fikirkannya. Tetapi itulah yang berlaku kita selalu memikirkan Azazil ini, makhluk ALLAH s.w.t yang pernah diberikan pangkat selama 80,000 tahun sebagai ketua, sebagai tenaga pengajar kepada makhluk ALLAH s.w.t yang tidak pernah melakukan kerja sia - sia iaitu malaikat. Pesuruh ALLAH s.w.t yang selalu memuji penciptanya pada setiap detik. Tetapi hanya satu dugaan ALLAH s.w.t telah turunkan kepadanya iaitu ADAM A.S. Azazil dan pesuruh ALLAH yang lain pada waktu itu diminta untuk sujud kepada Nabi ADAM A.S. Azazil dengan angkuhnya tidak mampu untuk melakukan perkara itu disebabkan kejadiannya dijadikan daripada api tetapi ADAM A.S daripada tanah. Dengan rasa tinggi diri dan angkuhnya disebabkan pangkat yang ada padanya pada waktu itu dia telah melawan dengan MAHA PENCIPTA. Baginya dialah makhluk yang terbaik tiada selainnya kecuali ALLAH s.w.t. Baginya hanya ALLAH s.w.t sahaja tidak kepada ADAM A.S tetapi dia lupa ALLAH s.w.t yang menyuruhnya sujud kepada ADAM A.S. Dia ingkar kepada perintah ALLAH s.w.t disebabkan kemulia yang pernah diberikan kepadanya. Dia ingkar kepada perintah ALLAH s.w.t disebabkan sifat ujud yang ada padanya. Maka dia telah dilaknat oleh ALLAH s.w.t disebabkan perkara itu. Dia telah dijadikan AHLI NERAKA yang kekal abadi. Bermula satu dendam yang dipohon kepada ALLAH s.w.t untuk mencari sahabat - sahabatnya untuk ditemankan di dalam API NERAKA. Dengan nama ALLAH YANG MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG berdoalah kita supaya tidak tergolong dalam golongan yang dipinta oleh azazil.

Pengumuman

1. Mesyuarat Kedua Penggal Kedua Dewan Rakyat ke 12 akan diadakan pada 15 Jun hingga 30 Jun 2009.

Setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang. (Dewan berehat jam 1.00 hingga 2.30 petang).











Prompt: Kalau maha nak tengok sidang parlimen kena buka ikut Internet Explorer tapi kalau maha tak nampak jugak maha download pemain enjin Internet Explorer ni :
Download Now


Siaran langsung juga boleh diikuti melalui website berikut :

1. Tv Pas.com
2. WebTv Pas
3. Parliement News

Pilih la maha minat tengok yang mana satu kat bawah ni. Kalau maha minat dengar radio lagi bagus kalau maha download Winamp Download sini