Daulat Tuanku

Daulat Tuanku

Selamat Datang

Assalamualaikum...
Semoga Seluruh penduduk Kampung Kuak Luar selalu diberkati dan dirahmati oleh ALLAH S.W.T

Segala yang tersilap harap dimaafkan. Apa - apa yang tersurat di dalam blog ini, tiada niat untuk menyakiti sesiapa. Hanya untuk renungan bersama.

Bacaan Al Quran

Sabtu, 28 Februari 2009

Kabinet Dan Mufti Diketepikan

Apa sudah jadi dengan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang dipimpin oleh Syed Hamid. Kenapa pandangan mufti dan kabinet diketepikan dalam membuat keputusan tentang penggunaan nama ALLAH dalam tabloid yang dikeluarkan oleh Mubaligh Kristian. Kenapa KDN meluluskan penggunaan dalam ALLAH dalam tabloid mereka itu. Adakah KDN tidak mengetahui perasaan orang - orang ISLAM khususnya di MALAYSIA yang tercinta ini. Apa sudah jadi dengan menterinya DSSHA kerana meluluskan perkara ini. Adakah DSSHA menyokong penghinaan kepada Agama ISLAM kita yang tercinta ini. Sepatutnya sebagai seorang pemimpin yang beragama ISLAM DSSHA haruslah mempertahankan maruah Agama dan bertindak tegas keatas mereka - mereka yang cuma mempersendakan agama ISLAM. Sepatutnya KDN hendaklah mendapatkan pandangan semua MUFTI dan mendengar pandangan Menteri2 yang beragama islam sebelum membuat sesuatu keputusan yang melibatkan AGAMA ISLAM.
Bukankah sebelum ini mesyuarat kabinet telah menghalang dan melarang penggunaan nama ALLAH di dalam tabloid itu kenapa KDN telah meluluskannya. Dalam keadaan Demam Pilihanraya dua bukit dan satu batang ini adakah kerajaan ingin melihat wakilnya tumbang dengan mudah. Adakah keputusan yang dibuat oleh KDN ini, ingin melihat wakil rakyat bagi kerajaan tumbang dengan majoriti yang banyak. Udahlah sekarang ni kita di kejutkan dengan penghinaan kepada SULTAN - SULTAN MELAYU oleh orang gila yang merasa cemuh di PARLIMEN. Disebabkan lama berada di PARLIMEN sampai tumbuh akar tetapi satu pun tiada pandangan bernas diberikan kepada kerajaan untuk membangunkan negara kecuali mengajar ahli parlimen yang muda supaya pandai memaki hamun dalam parlimen.
Maha baca kat sini tengok kurang ajar dema kat kita KLIK
Nanti aku sambung bab ni ada hal sikit.

Pengumuman

1. Mesyuarat Kedua Penggal Kedua Dewan Rakyat ke 12 akan diadakan pada 15 Jun hingga 30 Jun 2009.

Setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10.00 pagi hingga 5.30 petang. (Dewan berehat jam 1.00 hingga 2.30 petang).











Prompt: Kalau maha nak tengok sidang parlimen kena buka ikut Internet Explorer tapi kalau maha tak nampak jugak maha download pemain enjin Internet Explorer ni :
Download Now


Siaran langsung juga boleh diikuti melalui website berikut :

1. Tv Pas.com
2. WebTv Pas
3. Parliement News

Pilih la maha minat tengok yang mana satu kat bawah ni. Kalau maha minat dengar radio lagi bagus kalau maha download Winamp Download sini